Aplankyta Žemaitijos sostinė Telšiai

2015-05-30

Tęsdami pažintį su Žemaitija, Rozalimo pagrindinės mokyklos pedagogai , Tarptautinės Mokytojų dienos proga, buvo išvykę į Telšius. Tai miestas, turintis beveik 30000 gyventojų. Ekskursijos po miestą metu matėme bronzinį medalį „Kodas“, kurį perskaitėme panaudojus metalinę plokštelę, „Meškos pėdą“, į kurią įdėję savo raką, tikimės tapti tvirti ir stiprūs, matėme medalį „Žydukai“, „Žemaitijos gaublį“, Turgaus aikštėje stabtelėjome prie „Lietuvių skaliko“, gėrėme vandenį iš „Rotušės šulinio“. Kopiant į įkalnę gėrėjomės Didžiąja žemaičių siena, jos meninėmis plokštėmis su įamžintais svarbiausiais Žemaitijai įvykiais, įspūdingomis Telšių šv.Antano Paduviečio katedros reljefinėmis durimis.

Po ekskursijos „Bočių užeigoje” valgėme žemaitiškus patiekalus, grožėjomės gražia aplinka ir maloniu aptarnavimu.

Po sočių pietų vykome į Alkos muziejų. Tai svarbiausias LR Žemaitijos etnografinio regiono istorijos muziejus Telšiuose. Jis plačiausiai atskleidžia savitą Žemaitijos istorijos raidą, supažindina lankytojus su šio krašto gamta, žmonių buitimi bei turtinga meno kūrinių kolekcija.

O netoliese Alkos muziejaus įsikūrusiame Žemaitijos kaimo muziejuje, užimančiame 15 ha. žemės sklype Tai parkas , parodantis žemaičių liaudies buitį natūralioje aplinkoje su autentiškais pastatais. Šiuo metu ekspozicijoje yra 16 autentiškų pastatų, perkeltų iš Žemaitijos kaimų.

Įspūdingas buvo plaukimas katamaranu Masčio ežeru. Ežero dugnas lėkštas, dumblingas. Vidutinis gylis 2,6m.Sutvarkius Masčio ežero pakrantes, miesto vaizdas neatpažįstamai pasikeitė. Tai patraukli, visuomenės poreikius atitinkanti poilsio ir rekreacijos zona.