Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme

Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme

2018-05-31-2022-05-30

Projekto Nr. 09.2.1-ESFA-V-726-04-0001
Projekto trukmė 2018 m. gegužės 31 d. – 2022 m. gegužės 30 d.
Projekto vertė 2 600 541 Eur

Projekto trumpas apibūdinimas

Mokslo pažanga ir globalizacijos procesai, keičiantys visuomenės poreikius, šalies raida ir jos perspektyvos kelia naujus uždavinius ugdymo turiniui ir jo įgyvendinimui. Šiuo metu Lietuvoje prasidėję ugdymo turinio atnaujinimo procesai pabrėžia kitokius ugdymo turinio ir organizavimo principus (pvz., daugiau dėmesio imama skirti integruotam, personalizuotam ugdymui, mokytojo vaidmens kaitai, perėjimui prie mokymosi paradigmos, duomenimis grįstam ugdymui, skaitmeninių technologijųnaudojimui ugdyme ir pan.).

Siekiant minėtų pokyčių, ypač svarbu užtikrinti proveržį, t. y. į mokyklas diegti naują, šiandienos mokinio poreikiams pritaikytą, duomenimis ir naujausiomis švietimo tendencijomis grįstą ugdymo turinį. Ne mažiau svarbu ugdymo turinį organizuoti, atsižvelgiant į kiekvieno mokinio mokymosi poreikius, ypač tų, kurie patiria įtraukties mokytis sunkumų.

Projekto „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“ tikslas – siekiant geresnių mokymosi rezultatų, pritaikyti atnaujintą bendrojo ugdymo turinį įtraukties mokytis sunkumų patiriančių mokinių grupių specifiniams poreikiams ir parengti naują ugdymo turinį proveržio reikalaujančioms sritims stiprinti.

Ypač daug dėmesio bus skiriama naujo, iki šiol neturėto, ugdymo turinio kūrimui, išbandymui ir tobulinimui (pvz., integruota informatikos pradiniame ugdyme programa, integralaus gamtamokslinio ugdymo programa 5–8 klasėms), pasitelkiant naujausias švietimo tendencijas (IKT naudojimas ugdyme, integralus patirtinis ugdymas ir pan.).

Siekiant didesnių ugdymo turinio ir organizavimo pokyčių, projekte ugdymo turinys bus kuriamas ir išbandomas kartu su pačiomis mokyklomis, jų steigėjais. Taip jiems bus suteikiama daugiau atsakomybės už ugdymo turinio kaitos procesus.

1.3 veikla. Ugdymo organizavimo ir mokymosi pagalbos teikimo modelių žemų mokinių pasiekimų gerinimui parengimas ir įgyvendinimas.

Projekto veikloje bus siekiama kartu su savivaldybėmis ir mokyklomis išgryninti pagrindines mokinių žemų pasiekimų priežastis, parengti ir išbandyti galimus ugdymo organizavimo ir mokymosi pagalbos teikimo modelius minėtoms priežastims šalinti ir mokinių pasiekimams gerinti, pasiūlyti parengtus ugdymo organizavimo modelius Lietuvos mokykloms, susiduriančioms su žemų mokinių pasiekimų problema. Taip pat daug dėmesio bus skiriama mokyklų komandų kompetencijų tobulinimui ir pokyčių ugdymo organizavimo procese skatinimui (pvz., rekomendacijos ugdymo planams).

Mokymų temos:

• Mokinių mokymosi kompetencijos ugdymas. Pamokos organizavimas skirtingų poreikių mokiniams (Praktiniai pamokų stebėjimai individualizavimo ir diferencijavimo tematika)

• Mokinių išmokimo stebėjimo pokyčių fiksavimo bei pasiekimų vertinimo metodikų taikymo pamokose praktika